Hoe ervaar ik mijn stagetijd bij Nijland Service

Mijn naam is Thijn Knippers en ik ben 21 jaar oud. Momenteel volg ik de opleiding Commerciële Economie op Hogeschool Saxion in Enschede. Inmiddels zit ik in het vierde jaar van de opleiding en loop ik tot eind januari stage bij Nijland Service. De stage bevalt erg goed en de tijd vliegt voorbij. Benieuwd hoe ik alles tot nu toe heb ervaren? Lees snel verder!

Hoe ben ik bij Nijland Service terecht gekomen?

In het eerste studiejaar heeft Sven, oud-student van de opleiding Commerciele Economie en verkoper bij Totaallift (onderdeel van Nijland Service), een gastcollege gegeven voor de leerlijn ‘Professionele Ontwikkeling’. Hierin vertelde hij over zijn ervaring met de opleiding en wat er na het behalen van zijn diploma allemaal op zijn pad is gekomen. Achteraf zijn we een connectie geworden op LinkedIn.

In het laatste semester van vorig schooljaar werd het tijd om op zoek te gaan naar een stageplek. Om een geschikt bedrijf te vinden heb ik een oproepje geplaatst op LinkedIn, samen met mijn CV. Dit bericht is opgevangen door Sven. Via hem is mijn bericht terechtgekomen bij degene die over het werven van stagiaires gaat. Na een goed gesprek en het afwegen van mijn opties, ben ik tot de conclusie gekomen dat Nijland Service een leuke en geschikte stageplek is om veel te leren.

Met welke taken houd ik mij bezig binnen Nijland Service?

Ik loop momenteel stage op de Marketing & Communicatie afdeling van Nijland Service. Op deze afdeling bevinden zich twee andere collega’s waarmee ik veel samenwerk. Zij ondersteunen mij in de taken die ik mag uitvoeren. Maar welke taken zijn dit?

Website onderhoud: Ik houd mij bezig met het updaten van teksten en foto’s op productpagina’s. Daarnaast schrijf ik blogs en doe ik andere dingen om de vindbaarheid van de website te verbeteren.

Social media: Ik ben bezig met het bedenken en uitwerken van content die geplaatst kan worden op de social mediakanalen. Hierbij is er veel ruimte om creatieve ideeën te verzinnen.

Mailing: Ik stel e-mails op, zoals nieuwsbrieven, met interessante content voor de ontvanger. Ook in deze mails is er veel ruimte om het zo creatief mogelijk op te maken.

Verkoopboek: Momenteel ben ik ook bezig met een verkoopboek voor graafmachines. Dit boek wordt een ondersteuning voor de verkopers wanneer zij met klanten alle mogelijke opties voor op de graafmachines aan het bespreken zijn. Het doel van het verkoopboek is om de klant op een zo duidelijk en aantrekkelijk mogelijke manier alle opties te laten zien.

Verder zijn er nog veel meer kleinere taken waar ik me mee bezig mag houden, maar dat is wat te veel om nu allemaal op te noemen!

Ook stagelopen bij Nijland Service?

Nijland Service biedt een leerzame, maar ook gezellige stageplek. Ik word gezien als een ‘echte’ medewerker en niet alleen als stagiair. Hierbij krijg ik uiteraard wel de nodige ondersteuning wanneer er dingen onduidelijk zijn. Dit maakt het erg leerzaam. Daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden om ook eens mee te kijken op andere afdelingen. Zo ga ik nog een dag mee met een verkoper en krijg ik de mogelijkheid om eens mee te lopen met een servicemonteur in de werkplaats of bij de klant op locatie om hier een leuk artikel over te schrijven.

Ook in het nieuwe jaar is Nijland Service op zoek naar stagiaires. Is dit iets voor jou of ontvang je graag wat meer informatie? Stuur een mail naar hr@nijlandservice.nl.

Wil je meer weten over onze machines of onze service?

Neem gerust contact op. Wij vertellen je graag meer!

Bel 0547 - 291 291

Of ga naar onze contactpagina

Verkoop Verhuur Veiligheidskeur Parts Service

Bel me terug